Witamy na stronie SP 27

Witamy serdecznie na stronie SP 27

 mpotega1         mpotega

PROJEKT DOFINANSOWAŁA FUNDACJA mBanku

Działania w projekcie „Matematyka tu i tam” realizowane w Publicznej Szkole Podstawowej w Starym Kisielinie ruszyły.

20 uczniów z klas IV-VI od połowy września uczestniczy w cyklicznych zajęciach podczas których poprzez zabawę doskonalą swoje umiejętności matematyczne. Celem spotkań jest nie tyle poszerzanie wiedzy, co rozwój ucznia w sferze wyobraźni, myślenia, ekspresji i dociekliwości. Zajęcia mają charakter warsztatowy na terenie szkoły oraz poza nią.

W ramach projektu uczniowie biorą udział w 3 wyzwaniach podejmowanych w określonym etapie projektu.

  1. Matematyka w terenie (współpraca z nadleśnictwem) – uczniowie zmagali się ze skalą oraz jej zastosowaniem do posługiwania się mapą i orientacji w terenie. Na zakończenie etapu zaplanowana została dla rodziców i dzieci gra terenowa w okolicach Zielonej Góry „Bieg na orientacje”.
  2. Matematyka w kuchni – uczniowie przyswajają pojęcia związane z wagą, pojemnością, wyposażeniem kuchni i przepisami kulinarnymi. Na zakończenie etapu rodzice i dzieci wezmą udział we wspólnym przygotowaniu potraw.
  3. Matematyka w muzyce (współpraca z Uniwersytetem Zielonogórskim) –uczniowie poznają odpowiedź na pytania: Co wspólnego mają figury geometryczne z muzyką? Jak brzmi kwadrat a jak pięciokąt foremny na perkusji? Na zakończenie etapu dzieci zaprezentują muzycznie swoje figury.

Ostatnim spotkaniem w ramach projektu będzie wspólne granie w gry planszowe, rozwiązywanie krzyżówek, rebusów i zagadek matematycznych przez uczniów i ich rodziców. Będzie to okazja do rozmów i wspólnego spędzenia czasu oraz podsumowania projektu.


DZIAŁANIA W RAMACH PROJEKTU

>> 12.12.2015 <<<

12.12.2015 r. ostatnie spotkanie w ramach podsumowania projektu było nie tylko dla uczestników, ale również i dla ich rodziców. Spotkanie zostało podzielone na dwie części. Pierwsza to wspólne przygotowanie pysznych przekąsek. Wszyscy przybyli zostali podzieleni na grupy, które miały do wykonania zadania: gofry, sałatka owocowa, babeczki, koktajle oraz grupa porządkowa: stoły, talerze itp. Oczywiście zadaniem było również dobranie odpowiednich proporcji składników. Jak już wszyscy zasiedli do przyrządzonych wspólnie smakowitych przekąsek przyszedł czas na dyplomy i upominki, a później wszyscy mieli okazję pograć w powracające do łask gry planszowe.  >>>[galeria…]

Matematyka w muzyce

>> 05.12.2015 <<<

5.12.2015 świetlica szkolna zamieniła się w salę koncertową. Wiele emocji wzbudziła zabawa w odgadywanie zagranych słów. Natomiast wystukiwanie rytmu będącego odzwierciedleniem skonstruowanego sześcianu zamieniło się w koncert – nie zawsze miły dla ucha. Wszyscy po tych warsztatach orzekli jednogłośnie – że trening czyni mistrzem 🙂 Ciekawe, czy to będzie miało również zastosowanie w codziennej nauce matematyki?  >>>[galeria…]


>> 02.12.2015 <<<

Na tym spotkaniu dzieciaki podzielone na zespoły dwuosobowe odrabiały zadanie domowe.  Na poprzednim spotkaniu otrzymały zadanie: zagrać w systemie zero jedynkowym trzy słowa oraz zaprezentować utwór muzyczny, który jest odzwierciedleniem wybudowanego sześcianu. Brzmi ciekawie ale czy też tak zostanie odebrane, okaże się na następnych zajęciach. Będą na nich prezentowane utwory w formie zagadek >>>[galeria…]


>> 26.11.2015 <<<

Rozpoczął się trzeci etap projektu:  spotkanie na Uniwersytecie Zielonogórskim pod tytułem Matematyka w muzyce poprowadzili pracownicy i studenci Wydziału Matematyki, Informatyki i Ekonometrii. Łącząc swoją pasję matematyczną i muzyczną pokazali jak używając dźwięku perkusji i kodu Morse’a można zakodować i zagrać dowolne słowo? Co wspólnego mają bryły geometryczne z muzyką? Jak brzmi sześcian zagrany na perkusji? Na zakończenie warsztatów dzieci dostały zadanie stworzenia i zagrania utworu będącego muzycznym odbiciem zaprojektowanych przez nich figur. >>>[galeria…]


Matematyka w kuchni

>> 24.11.2015 <<<

Kolejne poszukiwania ciekawych miejsc doprowadziły nas do pracowni ENCERĘCE.  Warsztaty „Miary i wagi w kuchni” – przeliczanie litrów, mililitrów, gramów, dekagramów, kilogramów… pojemność szklanek, łyżeczek… w międzyczasie wykorzystanie tych miar podczas upieczenia babeczek i ciastek                         (z wykorzystaniem warzyw i owoców), ponieważ przy przygotowywaniu słodkości (zdrowych słodkości)
można najlepiej pokazać jak funkcjonują miary w kuchni. Wszyscy byli zaskoczeni, że babeczki z burakami  czy szpinakiem mogą być tak smaczne. >>> [galeria…]


>>> 12.11.2015 <<<

Kolejnym działaniem w ramach matematyki w kuchni były warsztaty prowadzone przez panią Annę Cebulską oraz dr Andrzeja Kisielewicza z Uniwersytetu Zielonogórskiego. Uczestnicy podzieleni na grupy wykonywali słodkie figury, które po upieczeniu malowali lukrem i zmagali się z zadaniem o tajemniczej nazwie PARKIETAŻ. Na koniec ze wszystkich ciasteczek (które nie zostały zjedzone) został zrobiony przepiękny witraż. >>>[galeria…]


>>> 29.10.2015 <<<

Uczniowie przenoszą się do kuchni. Pierwsze zajęcia to ważenie i przelewanie – czyli jednostki masy i objętości. Ile mandarynek to pomarańcza, ile małych pomidorków to duży pomidor, ile waży skórka od pomarańczy? Wyniki uzyskane na wagach szalkowych można było skontrolować na dokładnej wadze elektronicznej. Ile wody zmieści się w łyżeczce? Ile w łyżce a ile w chochli? Uczniowie porównywali swoje wyniki a na koniec zjedli smaczne odważniki >>>[galeria…]


Matematyka w terenie

>>> 07.11.2015 <<<

Udał się  i 7 listopada pomimo pochmurnego dnia została zorganizowana gra (zabawa) na świeżym powietrzu dla uczestników projektu oraz dla ich najbliższych. Leśniczy pan Mariusz Rosik przygotował mapę terenu na której zaznaczył punkty do odnalezienia. Podzieleni na dwu/trzyosobowe zespoły wszyscy ruszyli do lasu w poszukiwaniu ponumerowanych punktów, które były kluczem do hasła. W zadziwiająco szybkim tempie wszyscy poradzili sobie z wyznaczonym zadaniem. Nikt się nie zgubił i każdy otrzymał drobny upominek. Przy ognisku był czas na rozmowy i planowanie  kolejnej tego typu wyprawy. >>> [galeria…]


>>> 08.10.2015 <<<

Pana Mariusz Rosik – leśniczy nadleśnictwa Przytok pokazał w praktyce jak orientować się w terenie. Jak znaleźć punkt oznaczony na mapie, jak zmierzyć odległość pokazaną na mapie, jak wyznaczyć kierunki nie mając kompasu. W najbliższym czasie to on przygotuje dla uczniów i ich rodziców „Bieg na orientacje”  >>>[galeria…]


>>> 02.10.2015 <<<

Drugie zajęcia to już praktyczne zastosowanie skali. Należało zmierzyć szkołę, salę gimnastyczną i narysować ją w skali. Uczniowie uczyli się jak zmierzyć wysokość drzewa oraz szerokość rzeki. Uczyli się też jak wykonać szkic indiański  >>>[galeria…]


>>> 26.09.2015<<<

Uczniowie na pierwszych zajęciach poznawali pojęcie skali oraz jej zastosowanie do posługiwania się mapą i orientacją w terenie. Zajęcia w pracowni komputerowej – w programie Google Maps – palcem po mapie >>>[galeria…]


Projekt Dzieciaki w przedszkolu

tekst alternatywny

Projekt Mali Odkrywcy

tekst alternatywny

Wolontariat

Projekt ZPWSE

xxx

Projekt Edukacja przez szachy

tekst alternatywny

SKO

tekst alternatywny

Projekt Matematyka tu i tam

tekst alternatywny

Projekt LADS

tekst alternatywny

BHPEX

tekst alternatywny

Superubezpieczenia

tekst alternatywny

Kalendarz

grudzień 2024
P W Ś C P S N
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031